Nov 21, 2009

Ang Panday: sebuah tong sampah

dah lama tak review filem (bleh kata review ke...? lantak lah... kali ni pendek jer. sbab its a trailer. ada banyak info aku lank letak kat sini tapi... nanti lah.. skarang tgh malas....)
ni adalah filem Filipino. upcoming. kenapa aku cakap tong sampah??? tak merbaksud its a bad movie la...

well... kalau korang dah tengok RESIKLO... korang akan faham. sebuah filem kitar semula dari beberapa filem. tapi.... its kinda like guilty pleasure bagi aku. aku cepat jatuh cinta pada filem epic yang eye-candy. tapi mesti original.

tapi filem ni... seperti juga resiklo... tak original. banyak meniru/ sadur... or whatever you want to label it... walaupun kitar semula dari segi scene, effect, idea.... tapi jalan ceritanya di olah sebaik mungkin. aku kagum..... its about time dorang buat filem dengan idea cerita sendiri. sbab bagi aku dorang punya effect untuk filem ni dah cukup hebat.

you be the judge... tengok trailer ni: http://www.youtube.com/watch?v=aTr4m4f-fgU



kadang2 aku akan letak video dari youtube kat blog aku ni. tapi sebab aku link blog aku ni ke facebook dan facebook tak dapat embed video kat NOTES dia. jadi video tak keluar. jadi aku letak URL video jer kat sini supaya pembaca di facebook bleh click dan tgk sendiri kat youtube. atau korang (yg dari facebook) bleh click View Original Post dan korang akan terus dibawa ke blog aku.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews