Sep 20, 2010

expendables, resident evil: afterlife (3D)

lama tak cakap pasal filem hahahahhahah ni pun aku nak buat simple hahahahha
expandbles OVERRATED! ntah knapa aku rasa... ya... takda la best sgt mcm yg di war2 kan. hmmm... A-team lebih thrill, fun, walaupun tak masuk akal. hahahhahahha. malas nak review hahahhah ngam lah tajuknya expendables.. story nya sangat simple. in fact.. ianya terlalu simple untuk satu chaos yang besar begitu. hmmm...

ok now... resident evil: afterlife
aku tgk 3D punya. COOL!!!
milla is born to be Alice. takda orang lain lagi lah!!!

ya memang banyak part bodoh dan adegan banyak copy dari filem2 lain. but hell! this is fun!!!! amaun 3D menjolok biji mata adalah berpatutan. dorang tak buat terlalu berlebih lebih. some plot hole. tapi aku tak kesah. hahahhaha sebab aku tengok cuma sekali. dan tujuan asal nak tengok adalah untuk melayan effect. bukan storyline.

part yang aku rasa ngilu dan suspen sangat2 adalah part kapak gergasi melayang menuju ke muka aku. hahahahha rasa sangat real!!! kalau la ada team panggung wayang tu buat gimmick dorang suruh orang bediri kat blakang skrin tu dan tengah kapak tu melayang tiba2 skrin tu koyak dan kapak besar di perbuat dari polistrin terkeluar menuju ke arah penonton..... knfem aku sakit jantung!!!! wakakakkakakakakak.
satu lagi part dorang menyelam nak masuk ke bilik simpanan senjata. pergh!!! aku tahan napas dan ketakutan wahahahahhahah. aku tau scene ne kalau peminat ALIEN knfem akan cakap BOOOO!!!! hahahahha aku pun cakap mcm tu. tapi sebab element fobia tempat sempit+gelap+air dalam di mainkan serentak... aku jadi suspen gila nak mampus tahan nafas... aku grap lengan rudy (duduk sbelah kanan) dan onn (duduk sbelah kiri) wahahahhaha sori kalau aku sakitkan korang. aku tak sedar tu wakakakakkaka.

one more thing... kaca mata 3D di MBO spring... SUCK BIG TIME!!! kacanya terlalu kecil la wei!!! provide yang besar mcm google tu lebih baik! looks bad tapi sangat berkesan!! dan layar 3d korang tak cukup terang. guna layar perak yang boleh pantulkan cahaya lebih terang. backlight sangat sangat sangat tak cukup!! bila babak yang gelap/malam/dim lit.. tak dapat nampak apa2 kalau pakai kaca mata 3D tu. aku terpaksa bukak dan menonton guna mata sendiri. ya gambarnya nya kabur kalau tak pakai spec kecil tu. tapi takda pilihan... hmmm.....

dah tu jer wakakakakakkaka aku malas nak analisis. aku cakap ne just for the fun of the movie.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews