Jun 14, 2011

hidup

malam... mata di pejam... tapi tidur tak kunjung datang...

hidup.... kata yang kecil bermaksud besar... hidup aku setiap hari.. mulanya aku buka mata... bangkit dan menghela... berdiri dan melangkah... hidup.... hidup kah aku?

hidupnya aku hari ini kerana nyawa masih di badan... tapi... hidup kah aku?

kenapa dan untuk apa... untuk siapa?
aku tak mati kerana masih bernyawa... tapi kenapa aku merasa mati...

tujuan dan tuju-an

semua itu aku pernah rasakan.. hingga sekarang kadang2.. 
kenapa?

kerana mata ini dah banyak melihat..  hati ini dah banyak merasa.. sakitnya aku tak se-sakit orang.. bahgianya aku tak se-bahgia orang.. aku punya kekurangan.. selalu aku pikirkan sehinggakan aku lupa aku juga punya kelebihan... walau tak banyak.. tapi ia cukup besar untuk menggegarkan.. jika aku benar2 usahakan..

hambatan demi hambatan.. halangan demi halangan... 
aku genggam tangan dan aku pimpin.. walau perlahan.. tapi aku paksakan.. setapak demi setapak.... biar tau aku tak mengalah.. belum lagi masanya untuk mengalah.. 


hidup... aku hidup bila jumpa sebab untuk hidup..... 

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews