Jun 28, 2011

pagi di pulau mamutik

pagi... aku buka mata dengan gumpalan semangat.. ku genggam erat... matahari pagi di tutup awan tebal.. mungkin akan panas.. atau mungkin petanda petang nanti akan hujan.. 

semalam...
bagaikan di tindih bebanan berat tak terhingga... di angkat pula akan ia... hingga aku merasa melayang entah kemana.... dingin hujan malam masih aku rasa.. di segenap pelusuk tubuh ini.

pagi.. entah kenapa pagi ini ku mulakan dengan memori.... sedang langit di sini melontar salam gerimis... aku teringat hangatnya matahari... memancar dari sebalik kinabalu... membuang dingin subuh... menghantar hangat pagi... pagi di mamutik.... pulau mamutik.
bermula lah hingar bingar kapal-kapal deli... kapal-kapal tunda... meredah lautan... kemudian hilang dari pandangan... rezeki.. berlumba mencari rezeki entah apa untuk anak isteri.. atau untuk mabuk mabukan lagi.. 
indahnya pagi. terpampang pemberian tanpa henti... cuma kita jarang menyedari.. atau tak pernah langsung cuba untuk mengerti.
dalam waktu matahari merangkak tinggi.. kabus di kinabalu mula menebal... angin pagi mula berbisik perlahan... zombi berkeluaran dari tepi pantai.. mencari otak manusia untuk di jadikan sarapan... eh?? apa?? zombie??? wakakakkakakakakakak tu gambar aktiviti kitorang waktu di pulau mamutik. hahahahhahah
adehhh mula la aku merepek pagi2 ni wakakakakakakka macam hampeh.


ni waktu aktiviti PBBU (persatuan belia borneo utara) kalau tak silap aku tahun 2008...

CLICK FOR LARGER VIEW









CISS!! PENAT AKU SUSUN GAMBAR2 NI ASIK LARI2 JER. LANTAK KAU LA!!

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews