Jul 13, 2011

wish

3.23am...
bukan belum tidur.. dah tidur... tapi dalam jam 1 lebih tadi.. aku terbangun... mimpi buruk... dont want to talk about it... buat aku rasa down... dalam dua hari ni... i was happy during the day... then bila malam datang... those shitty feelings start to kick in again...damn it!

and post kali ni aku tak upload apa2 foto... entah... takda foto yang aku rasakan tepat dengan emosi aku skarang ni... cuma nak kembali pada AKU yang dah lama tak muncul dalam blog ni... who am i really?... photographer?.. no... videographer.. hardly.. graphic designer... erkk?... jauh panggang dari api... concept designer?.... entah... art aku?... kebanyakannya hanya luahan perasaan yang aku salurkan kepada medium lain... 

ah! aku taknak sentuh pasal tu..

wish... been wishing a lot... banyak harapan.. banyak cita2... diantaranya terkubur tanpa nisan... ada yang di capai.. walau tak la berapa sangat... tapi cukuplah untuk buat aku tersenyum... ada yang tak terkejar... dan... tak sedikit jugak yang tak mampu untuk aku capai sebab aku perlukan bantuan.. namun.. bantuan tak datang pada setiap orang... well.. thats life...

orang kata... "becareful what u wish for, cause u just might get it all"

if i might get it all.... kenapa perlu berhati hati dengan apa yang aku inginkan?.. kenapa perlu wujud istilah "becareful"?

hmm... mudah.. segalanya terkait dengan "cause and effect"

contohnya... kalau kau inginkan kekayaan... kau usahakan sampai kau dapat apa yang kau inginkan... kau dapat kekayaan... dengan itu kau juga akan dapatkan dengki dari orang (lumrah).. akan wujud kesombongan.. kepentingan di atas kepentingan... percayalah.. no matter how you said it.. amatlah berbeza sebelim dan selepas mendapatkan sesuatu... aku pernah lihat degan mata kepala aku sendiri... 

kalau kau inginkan kasih sayang... kau juga akan dapatkan kebencian.. kau akan dapatkan kesakitan... dendam.. perbalahan... the 1st step is always the good part... the 2nd step is where the depth comes in.. dulu aku tak faham ungkapan itu... sekarang... ya... i learned it the hard way... 

harapan.. once a person told me... jangan terlalu berharap... bila tak dapat karang kau jugak yang rasa sakitnya... eh?? tak salah kalau berharap... yang salah adalah mengharap... apa bezanya? 

kalau aku berharap... maksudnya aku menginginkan... kalau aku inginkan.. aku akan berkerja  keras untuk dapatkan... dapat tak dapat tu blakang kira.. yang penting aku berusaha dulu.

kalau aku mengharap.. maka aku tak berusaha.. hanya menunggu tibanya.. bagai bulan jatuh ke riba.. 

HAH!!!

banyak betul aku berharap.... tak sedikit juga aku mengharap... tapi berkat usaha mungkin aku akan dapatkannya.... dan dalam banyaknya aku mengharap.... mungkin tak satu pun yang dapat aku katakan "aku milikinya"..... 

kadang2 kita kena sedar..... tak semua yang kita inginkan akan kita dapatkan... walau sekuat  mana kita berusaha... kata2 tu bukan untuk menjatuhkan... tapi lebih kepada self reflection... ukur baju di badan sendiri they say kan.... 

aaahh.. tapi terpulang juga pada usaha.... 

tapi... macamana kalau ianya sesuatu yang bukan untuk di usahakan?... dan menunggu adalah satu2 caranya?

ada ka benda macam tu??

hey! kalau tak  ada.. tak akan wujud lah istilah berharap dan mengharap!!

.
..
...
....
aku akan terus menunggu... sekuat yang aku mampu... mengharap pada sesuatu... selama yang aku mampu.. mungkin akan aku dapatkan... mungkin akan jadi satu lagi yang terkubur tanpa nisan... terus hidup dalam kekosongan.. mungkin mati beragan......... haduiii.... sakitnya untuk aku diamkan..

dont try to relate apa yang aku taip ni dgn KAU.. mungkin bukan untuk KAU.. tapi untuk KAU.... kaukaukaukau eh! salah.. hahhahahahahhahah peliknya bunyi ketawa macam tu. hahahahhaha

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews