Dec 18, 2011

kucing ku si putih


tengah bongkar memori kad handphone yang lama2.. cari gambar2 lama... tiba2 terjumpa gambar si putih.. kucing aku......... (T_T)

dah beberapa bulan lamanya dia menghilang... entah apa khabarnya... mula2 aku pikir.. mungkin dia merayau.. ikut kucing betina yang selalu merayau kat area rumah aku... but then.. sebab dia dah membesar dgn sangat cantik... dia kenal bila di panggil degan namanya... dia faham few words arahan yang di cakapkan padanya. contohnya NO kalau dia tengah nakal atau melompat naik di meja makan.. dia akan turun.. then TEPI kalau dia kacau aku tengah bekerja depan laptop.. dan paling best.. kalau panggil dia.. PUTIH!.. dia akan stop bermain dan renung muka aku untuk tunggu arahan kedua.. aku tepuk paha aku 3 kali.. dia terus akan lompat ke arah aku.. bulunya gebu.. lagi2 ekornya yang panjang tu.. warna kuning di ekornya sangat cerah bila dia dah besar... makin terang warna nya.. munkin dia di curi orang... (T_T)

dia lah kawan aku di kala aku sunyi... waktu aku sedih... dia akan pegi dekat aku... then dia akan buat macam dalam gambar ni... he will stay next to me sampai berjam jam lamanya... dan kalau tak pedulikan dia.. dia akan mula jilat tengkuk aku.. (O.o).. sampai aku ketawa sebab geli.. huhhhh rindu sangat2 kat dia.... aku tak tau kat mana nak cari dia... sebab dia tak pernah pegi jauh dari kawasan rumah ni..  lama betul dia menghilang..... rindu sangat kat dia... 
then... last night... aku terjumpa ini di internet... yang buat aku rasa sangat sedih... entah betul entah tidak... tapi.... kalau betul.... thats sad......




"Cats know when its time to go, so they will hide at a hard to reach place where they can die calmly. it is not to cause pain to their owner when the time comes."

(T_T)

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews