Feb 3, 2006

OCEAN BUTTERFLY (thai)

Ntah naper semenjak 2 menjak nie banyak filem berunsur kan makhluk lagenda atau fantasi dijadilan modal utk film maker buat filem.... mungkin sebab sifat semulajadi manusia untuk takut pada sesuatu yang tidak diketahui.... sebab prinsip manusia pada dasarnya adalah 'Seeing Is Believing'... sesuatu yang kita tak leh deny. (alah... aku pun minat gak citer2 gini... asalkan tak lari dari logik sesebuah filem)

nie ada sebuah lagi filem pasal makhluk lagenda atau fantasi.... dari Thailand... Ocean Butterfly.

citer nie baru realese kat thailand smalam.... errr.... terus terang aku bagitau i have no idea citer nie pasal apa.... trailer pun bahasa thailand... yang aku tau la... citer nie pasal pompuan yang selama nie hidup dalam masyarakat manusia tersedar rupanya dia berasal dari sebuah puak/spesis misteri dari laut dalam... sepanjang proses 'penyedaran' ttg siapa dirinya... banyak kejadian lucu (thailand typical) dan aneh. bermacam konflik berlaku kerana puak laut menginginkan dia kembali... penting sangat ker nia nie... (?)

filem nie banyak menggunakan kesan khas yang aku rasa berjaya digunakan dgn baik... ya lah... brapa banyak filem asia yang yang boleh guna CGI dengan bagus... kalo ada pun cam bodo jer aku tengok... (tak termasuk filem jepun ngan korea la... diorang tu dah otai la pasal CGI nie) utk seni fotografi dia lak... ermmm... best! tu jer yang aku leh kata... banyak adegan yang 'eye candy' atau 'jaw droper'.

karang kalo ada update aku update kan la... tu pon kalo aku free...hehehehe....





























kalo nak tau ngan lebih lanjut click nie OCEAN BUTTERFLY
tu pon kalo korunk faham bahasa thai la...

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews