Apr 2, 2009

dari lensa K810i ku (2)

hidup...
hidup ini hanya pijaman. kita pinjam dari DIA.
dan karna ia pinjaman... DIA tetapkan aturan...
dan sebagai si peminjam... adakah kita mengikut aturan?
kadang2?... hah!
hidup... kata orang ia bagai roda..
kejap kita di atas... kejap kita di bawah.

hidup... kata aku ia bagaikan satu jalan.
jalan yang lurus dan luas..
namun banyak simpang dan denai di kanan dan kirinya.
pilihan kita? atau ketentuan NYA?
takdir? DIA yang tentukan?
atau sebenarnya kita yang memilih untuk sebuah kesudahan.hah!
aku bukan seorang pendeta.
aku bukan seorang falsafah.
tapi mugkin aku permerhati.
yang juga memiliki roda ini..
yang berjalan diatas jalan ini.
dan berusaha setia pada atuaran NYA.



me: aku baru tau... si pelanduk memuja si matahari... siang dia ceria bahgia... malam dia menangis rindu.. hah! pasti tak sehebat aku! hahahaha

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews