Jun 7, 2009

3 a.m (ini bukan tajuk lagu eminem tu)

dah namanya hidup... memang ada up & down nya... tapi bertalu-talu down yang aku jalani... quite fed-up... tapi tak la down macam papan longsor di taman permainan kanak2 tu... ada la naik sikit kadang2... tapi julat down nya lebih panjang.... damn!... owh that word.. ntah kenapa jadi sangat menyakitkan bila aku sebut...

cita2 terhalang lagi... apa patut aku buat... dah takda simpang di kiri kanan ku... dan jalan yang sedang aku lalui... setapak demi setapak... semakin sempit.... awan hitam mula berarak... nun di horizon jalan ini.... kilat sabung menyabung.... lampu jalan mula malap... ada yang flickering... ada yang padam.... entah aku harus berhenti untuk mengelak badai... atau teruskan dan di panah petir.... ya aku tau... kau kan kata...

"adat pengembara... di sebalik badai akan ada tempat tenang dan menyenangkan... kalau berenti kau mengelak... bererti kau kalah sebelum berjuang"

tapi aku dah berjuang tak terhitung banyaknya... belum juga aku sampai ke kawasan yang aku idamkan itu... huh....

jarum jam di tangan aku... jam 3 pagi.... hati gundah.... gelisah.... bak mata air terus mencurah.... esok pagi... ada dua insan akan bersatu... keduanya kenalan ku... jika tuhan izinkan... hingga ke anak cucu.... aku..... aku........ belum waktu ku.... entah bila.... harap dia setia menunggu.... tapi aku tau... dia tak dapat menunggu terlalu lama.... huh... adakah itu metafora untuk sesuatu yang akan menghancuran apa yang telah tinggal hanya serpihan ketulan daging yang semua orang panggil hati ini... kalau ia.... itu pasti sangat menyakitkan... karna aku dah tak punya lagi.... hanya ini... cebisan kecil ini... yang aku berikan hanya untuk dia....

AAAHHH!!!!!!!!!!!!! kenapa aku jiwang meleleh ni??!!!

mungkin karna demam ni.... ya aku demam..... dan makin teruk...
mungkin aku period... hahahahhahah eh! lelaki pun period tau... tak mcm pempuan la... tapi bila fikir2... ada masanya lelaki akan kuat mrajuk... sensitif gila babi... cemburu nak mampus... cakap bukan2... hurt people around them... after certain time... dorang dah ok balik... menyesal.

shit! aku benci post-flu.... sblum selsema akan ada air memeleh dari hidung tanpa henti... nak tidur pun susah....

ubat demam.... AKU TAK MAU TELAN!!! aku jadi megantuk all the time! itu buat aku takda masa nak bersama dia yang aku sayang....

tapi esok.... adakah dia akan ucapkan aku selamat pagi.... ketika aku buka mata... adakah dia akan bertanya keadaan ku.... ucapkan semoga aku cepat sembuh.... adakah... mungkinkah.... mungkin.... sebuah kemungkinan.... ketidakpastian... hmmmm.... mungkin tidak...

aku sangat merindui dia.... ah! aku jadi jiwang lagi... pening... perlu baring... harap2 mata akan terpejam.... because...

high fever + insomnia = nitrogen + flame

me: berjauhan ni macam makan gula2.... manis sedap.... tapi banyangkan makan tanpa henti... walau sedap... tanpa henti.... ya.... boleh mati wo! kencing manis nanti.... renung2kan dan slamat beramal~~~ eh? mcm pnah dengar??

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews