Jun 10, 2009

4.46 A.M

hari ini sekali lagi aku tak dapat tidur... ngantuk? sebesar zarah pun takda...
hm... otak serabut.. ntah apa yang aku kusutkan ni....

owh ya.. pasal movie angels and demon..
ermm... aku lebih suka novel nya. lebih 'menggigit'. mungkin karna durasi filem yang terhad jadi terpaksa di buang some part dan di ubah some part... tak banyak yang aku nak cerita pasal filem ni. sebab apa yang aku rasa sewaktu baca novelnya tak sama dgn movie nya... komen lebih2 karang... aku pulak yang kena blasah... maklum lah... ini movie yang berlatarkan agama... bukan agama aku... ending nya aku tak berapa suka... made-up war solah2 illuminati bangkit smula dan menjatuhkan vatican tu sangat tiba2. alangkah best kalau betul2 perang antara kedua musuh lama ni filemkan. pergh mesti epic gila! mungkin Dan Brown tak cukup sumber nak tulis fiksi untuk itu hahhahaha...

aku bukan peminat star trek. tak satu pun filemnya aku tonton. tapi entah kenapa aku rasa teringin nak tengok star trek terbaru itu.

terminator salvation... FUIIIYOOO!!! cool gila! orang kata christian bale sangat kayu... tapi agi aku dia kayu yang tepat untuk watak john connor yang telah matang! dan aku suka macamana masadepan berubah terkait dengan kedatangan kyle reese dari masa depan dalam filem pertama. banyak isu2 yang aku suka dalam filem ni. mungkin aku akan buat review nanti bila ada masa.

transformer... ini filem kesukaan kristal bercahaya ku.. dan yang kedua ni mungkin dia tak berapa suka... karna mungkin agak meleret ceritanya.. tapi nampaknya gayanya dia suka filem2 oleh Michael Bay si pakar letup2 dan lompat2 dan langgar2 dan tembak2. walaupun dia tak kenal siapa Michael Bay tapi dari apa yang aku teliti... dia suka filem aksi yang ada teen love... erk??... ya btul. aku blum tengok movie ni... rasa exited jugak. harap2 bukan cuma sebuah filem robot yang kosong.

damn! dah jam 5.11 a.m... mata tak mau tidur...

p/s: sayang... dlam sunyi subuh ni... dingin embun pagi.... papa sangat terasa ketiadaan mu di sisi ku.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews