Dec 23, 2009

matahari ku... ASSILA

entah berapa lama... malam tak pernah berlalu...
tanya ku:
berhentikah waktu?

matahari...
entah berapa lama... aku sudah lupa..
tanya ku:
beginikah hangatnya?

matahari...
entah berapa lama... aku buta...
tanya ku:
inikah dunia?

kau muncul dan genggam sayap ku..
setiap helai pelepah bulu...
kau usap satu persatu...
putih...
putih kah aku?
aku lupa.... entah sejak bila..
tubuh ini di selaput debu hitam.

kau lepaskan aku untuk terbang...
aku...
aku tak berdaya.....

kau ajarkan aku... untuk bangkit dan terbang.
aku...
entah kenapa aku tak mau..

tangan mu.. putihkan aku....
tapi debu ku... hitamkan tangan mu...
aku...... aku... aku diam..... menangis pilu.

bisa... debu ku sakiti mu...
racun.. debu ku racun... sakiti mu.
namun kau tetap terus putihkan aku.

kau ajarkan aku segala erti.
kau ingtkan aku tentang hati.
kau berikan aku... sebuah harapan pasti.

hati... rupanya aku punya hati..........tunggu...

berhenti dulu.....

apa ini?... apa di hati ku ini?

cinta??

terlalu lama..... hinggakan aku lupa...
beginikah rupanya cinta...

sakit nya adalah bahgia
peritnya adalah gembira
sengsaranya adalah suka.

indahnya..
cinta... begini rupanya cinta.

tapi...
adakah merpati bodoh ini...
langsung tak pandai membaca??

kerana CINTA yang aku ada ini...
eja nya adalah A S S I L A

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews