Aug 2, 2011

salam ramadhan

sekali lagi di bulan ramadhan... terkenang banyaknya kesilapan yang aku lakukan... diberikan umur panjang untuk bertemu bulan penyucian... namun kerap kali aku terlupa dan akhirnya aku persiakan... apakah makna ramadhan bagi kalian kawan2?... hanya puasa siang dan berbuka malam... penamatnya aidilfitri di raikan penuh keceriaan?... sama... kita sama saja.. kita sering lupa... akhirnya kita kembali semua seperti kita yang sebelumnya. tanpa kita sedar adakah mungkin pada tahun berikutnya kita akan bersua semula... di berikan peluang sekali lagi untuk berada di bulan suci ini... sebagai teguran dan membuka mata dan hati.. bahwa Dia sentiasa menyayangi... dan sentiasa mengampuni... tapi seperti yang aku cakap tadi... kita sentiasa lupa... saban tahun kita di berikan peluang demi peluang... hidup dan bernyawa... hingga di berikan bulan istimewa... dimana langit di buka seluasnya untuk kita putihkan tangan yang telah hitam dari tingkah kita.. putihkan kaki yang hitam dari jalan gelap kita... putihkan hati dari berbagai rasa kita.. 

terlalu banyak yang nak di lafaz.. terlalu banyak yang nak di kongsikan untuk di renung bersama... tapi tak perlulah rasanya... yang penting marilah kita bersama2... penuhi ramadhan ini dengan segala kebaikan... jangan takut memberikan teguran.. wujudkan kesedaran.

salam ramadhan aku ucapakan pada semua.. keluarga.. sahabat... smua yang di sayang dan di cinta... semoga di berikan petunjuk... di kurnia pahala.. di hapuskan dosa.. di kuatkan hati.. untuk perbaiki diri.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews