Aug 24, 2011

[short film] ramadhan ini.. aku temukan..

beberapa hari lepas aku shoot sebuah filem pendek.. filem pendek ni aku rasakan sangat istimewa untuk aku. takda la bagus sangat pun. far from being great.. dgn banyak masaalah hidup yang aku lalui... sakit pedih yang aku rasakan.. aku temukan beberapa perkara kecil (mungkin kecil bagi korang tapi.. besar bagi aku) yang buat aku bersyukur.. aku masih di berikan peluang untuk merasakannya... so dalam filem pendek ni aku luahkan segalanya dalam setiap frame yang aku rakamkan...





perjalanan sendirian... walau dalam segala keterbatasan.. diteruskan demi segala rasa yang tak terluahkan.. dalam segala keinginan untuk mengisi ruang dan bahgiakan insan tersayang. tanpa mengeluh.. diam tanpa rungutan.. namun terbentur halangan dugaan.. dan dalam waktu itu muncul bantuan... tangan2 asing yang menghulur tanpa wujud kepentingan.. pemberian kecil dirasakan bagai satu dakapan besar yang sentiasa di rindukan.. wujud rasa kesyukuran.. disaat matahari pagi bertukar petang.. senja merangkak malam... seakan siang tak lagi akan datang.. dan pada tangan2 yang tak pernah merasa ragu untuk menghulur pada yang memerlukan... insyaAllah terjalin ikatan...




seperti "bias cahaya (jendela) di atas kepala sang wanita tua (ibu).. sentuhan (anak) hilangkan sakit di kaki (syurga di telapak kaki ibu).. bayaran dari dugaan... kalau tidak sekarang... mungkin akan datang".


terlalu banyak untuk aku jelaskan satu persatu. aku biarkan untuk korang saksikan..

aku cakap tadi ianya sangat istimewa untuk aku secara pribadi... pertamanya sebab mak dan abah dan adik sangat supporting dalam penghasilannya... yup.. they are the actor... dan underneath it all.. sebuah cerita luahan pribadi yang aku lapis perbagai kiasan rahsia hati.


BEST VIEW IN HD 720P
click like if u like it.. rate and comment adalah sangat di hargai (^_^)
jangan lupa like facebook page aku DISINI
dan facebook page AKUreka DISINI

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews