Aug 29, 2011

entah apa....

tahun ini kurasakan amat berbeza sekali... getar syawal yang datang menusuk kesegenap ruang jiwa ini... antara kosong dan terisi.. antara hidup dan mati... tak pernah kurasakan sebelum ini...

ada cinta yang ku nikmati... ada kasih yang wujud di hati... ada kerinduan menghiris pedih... melangkah datang.. melangkah pergi.... ada yang perginya tak kembali....

dalam lesu nafas menyahut takbir yang berkumandang... bercampur rentak gerimis tak keruan... menambah rasa bercampur likat pekat tak dapat ku huraikan........ dalam suram yang cuba ku terangkan dengan sinar kenangan indah yang seakan terpahat dalam ingatan... mustahil untuk aku lupakan.... semoga aku mampu hadapi jalan berliku ini sendirian... KAU lebih mengerti... KAU berikan sesuatu dengan sebab yang pasti.... namun sekarang masih belum lagi aku mengerti.... tak berhenti aku cuba fahami.

titis peluh memaksa kudrat.. otot dan tulang empat kerat... yang sesungguhnya tak mampu lagi mengikut kehendak... ingin saja ia berhenti bergerak... tapi aku hembat cambuk rasa... biar pedih biar memaksa.. biar terlupa ditutup sakit.... walau hanya seketika.

andai ada kata ku yang menyakitkan
andai ada tingkah ku yang tak diperkenan
andai ada hati yang aku lukakan
ribuan ampun dan maaf aku pohonkan.




No comments:

Post a Comment

Total Pageviews