Mar 23, 2009

Kabir & Afdlin - 2 sebab utk aku tonton filem melayu



HA HA HA aku dapat rasa vibe yang best tatkala aku tengok trailer ni. giler ah! lamaaaaaaa dah melayu tak buat filem action! (walaupun filem ni action comedy.. the comedy is for the 'side' that can tarik penonton melayu malaysia.. welll... cant say anything bout that) maybe some of the effect is kinda... weak... i know. but hey... blum kluar panggung so aku tak brani kata banyak. aku cuma tgk trailer.

owh ya... zizan (raja lawak) akan berlakon filem superhero... at first aku cakap.."satu lagi filem sampah malaysia" tapi bila aku dapat tau ia adalah filem Afdlin Shauki.. aku pause... and re-write otak aku hahhahaha all of afdlin movie is cool.. (yah aku minat brader bulat nih.. so? ada masalah?).. dia kreatif. harap2 its hasilnya nanti gempak. aku dah bosan degan stereotype manusia-cicak-merah tu... yang buat aku kagum cuma BG dan scenery yang memang eye-candy tapi thats it. cicak-merah tu ada something... ada ambisi... tapi tak tau la sebab budget atau takda research lagsung untuk buat action+comedy+superhero... one thing kalau nak buat filem gini... teknikal team kena banyak baca manga dan banyak bermain perspective+fast cut.

aku bukan orang filem.. aku tak tau bahasa filem... aku cuma enjoy filem dan meng-enjoy-inya... tapi aku juga berfikir tentang filem dan apa mesej di sebalik imej. walaupun tak se-dalam Fadz-TONTONFILEM... tapi aku enjoy good movie.

me: teringin nak buat movie action+seram+romance+comedy... yah aku suka Shaun of the Dead.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews